Reklamní deštníky patří již mnoho let mezi reklamními předměty k nejoblíbenějším. Mohli bychom se tu nyní na chvíli zamyslet nad tím, proč tomu tak je, a proč právě deštník, který navíc symbolizuje škaredé počasí, je vhodným propagačním médiem.
Déšť čistí ulice – ono je sice zatažené nebe a deštivé počasí považováno za škaredé, ale déšť má zároveň očistný efekt, voda na sebe váže nečistoty v ovzduší, ionizuje jej a odplavuje veškerou špínu i z městských ulic do kanalizace. Je to podobné, jako když se sprchujete, anebo umýváte vodou podlahu. Deštníky nás také chrání před kyselými dešti v průmyslových aglomeracích a můžeme je proto považovat za perfektní ochranu našich vlasů a pokožky.
Velká propagační plocha – když někomu darujete reklamní propisku, je to krásný upomínkový a propagační předmět, ale má jej v ruce pouze jedna osoba, případně může propisku někomu ukázat nebo darovat, ale jedná se spíše o několik osob, zatímco rozevřete-li deštník nad hlavou, na ulici jej může spatřit třeba sto padesát lidí najednou. Ti už zdáli mohou číst nápis na deštníku, který jim oznámí přesně to, co vy chcete – dá jim na vědomí, že vaše stavební firma provádí rekonstrukce bytových jader, že máte pneuservis tamhle za rohem, nebo že jste právě otevřeli nové kadeřnictví. A je docela pravděpodobné, že to někoho zaujme, kdo zrovna potřebuje přezout kola u auta, zajít ke kadeřníkovi na nový sestřih vlasů nebo zrovna teď poptává spolehlivou firmu na rekonstrukce kuchyní a koupelny.
Deštníky jsou barevné – za deště je obloha šedá a je to spíše depresivní záležitost, než modré nebe, ale když se na ulici objeví barevné deštníky, rozveselí to mysl, a to platí nejen pro děti, ale i pro nás, dospělé. Barvy působí dobře na každou lidskou bytost, a je vcelku jedno, zda bude váš deštník žlutý, modrý nebo červený.